Julklappar


Vilken hysteri. Vad mycket pengar.

Julklappar måste ju ta upp så himla mycket tid i december månad. Tänk bara. Först tänka ut vad man ska köpa, sen leta i femtioelva affärer innan man hittar den man precis vill ha, sen packa upp ur påsen, syna, ta bort prislappar, slå in, rimma, lägga de under granen.
Men så finns det väl dom som fixar färdigt alla julklappar i november, för att missa all den här underbara stressen. Vara ute i sista sekund och inte alls ha en aning om vad man ska hitta på, hör inte det lite till? Jag tycker det är fint när folk springer runt, affär ut och affär in. Det är fint med de meterlånga köerna som bildas inne på de populäraste affärerna bara för att alla slutar jobbet en vis tid och kommit på att just, julklaparna är ju inte klara än.
Jag älskar julklappshysterin. Alla som tjatar och klagar. Antagligen är jag precis lika dan själv. Men det är så fint, att många blir så engagerade, fast man egentligen tycker det är jobbigt. Men det finns ju alternativ för de som inte orkar stå i köer. Nu kan man ju köpa det mesta på internet. Men då måste man iförsej vara ute i god tid.
Du som är sen i starten. Du är en fin människa.

Jul är fint.
Och nu är alla mina julklappar helt färdiga. Bara ligger och väntar på att få öppnas. Julafton är nog trots allt den bästa dagen på året. Alla är gada och man äter massa mat, massa aladin och skaldjurspaté. Det kan inte bli bättre helt enkelt.
Jul är fint.

Nu ska jag åka in till staden och träffa några av de jag helst är med. Kompisar är verkligen bra att ha. Och vissa är bättre än andra. Vad skulle man göra utan vänner? Nej. Det går inte.
Jag mår så himla bra idag.
Har verkligen ingenting att klaga på.
Jag har fått en tröja av min hemkomna syster från Paris. En bloggertröja. Den är tuff. Och jag känner mig som en äkta bloggare. Äntligen. Nu börjar det på riktigt.
Vänner och bekanta, okända och kända
Nu är det jul, på riktigt.

Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback