Jag vet inte var jag ska gömma mig

Det pirrar i kroppen
Tittar förvirrat åt alla olika håll
Föröker lista ut något
men har bara en sak i huvudet
Jag vill så gärna
men det är svårt

Det pirrar i kroppen
Jag känner mig glad
Men ledsen på samma gång
Tänk om någon märker
Eller om jag gör fel

Det pirrar i kroppen
Jag springer så fort jag kan
Springer för att få ur mig allt
jag inte vill känna
Jag vill bara känna

Den där lusten
Lusten
att vinna
Lusten att lyckas

Det pirrar i kroppen
Som när man är kär

Det pirrar i kroppen
och jag vet inte var jag ska gömma mig

Kurragömma är kul



Snart är det jul och jag kan inte fatta. Det känns inte ens som december. Var är julkänslan? Borta. Tydligen. Om en vecka är det julafton. Om en vecka sitter jag nere vid köksbordet och äter en lussebulle. Ska snart gå över till grannen för jullunch. Ser fram emot allt det där som ligger under granen. Och Kalle Anka. Ibland kunde julen vara lite mer som när man var liten. Då allt var så spännande. Men julen är mysig. Julen är bra. Men i år har den kommit för snabbt.
Var är snön?

Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Och så ser du fram emot att träffa mig ju!

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback