Det är jul

Hej hopp i lingonskogen.
Eller jag kanske ska börja på ett lite mer juligt sätt, kanske

Nu är det jul igen
eller
Mer jul jag vill ha, mer jul, tusen stjärnor som glimmar, glitter så långt jag ser, av juleljus som skimrar vill jag ha meeer.

Nu är det äntligen jullov. De här sista veckorna har varit, lite too much. Men nu är det jul och jag ska ha kul. Oj vilket bra rim, kanske ska fortsätta, vissa tycker ju att vi ska rimma på klapparna tills imorgon när jag och mina tjejer ska ha julklappsutdelning. Men det är så svårt. Jag är inte alls bra.
Som när jag och Ernst var ute på julklappsjakt till syster igår så hittade jag en plastvas som man kunde vika ihop, då kom jag genast på:

När du blommor få
Behöver du inte stå på tå
För att vasen din nå


Ursäkta, jag kan verkligen det här. Det säger ju sig självt. Jag är Gud på att rimma.
Inte riktigt kanske.

I övermorgon är det julafton. Inatt kommer syster hem. Det blir mys.
Jag har lyckats ändra om bloggdesignen alldeles på egen hand. Med lite färgkodshjälp av Towe i försej <3

Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback