Oh, I´m in heaven

Jag är kär.
Ojoj. Idag tröttnade jag på att vara sjuk så jag följde med mor in till söder för att inhandla årets nya kalender. Årets höjdpunk? Kanske det, om man hittar den bästa. Stoppet blev på Åhlens vid Skanstull där det är nyomgjort. Var ju tvungen att ta en titt. Och där var den. Den perfekta. Åh, den har allt. Ja. Årets kalender är svart med limedetaljer, limesnodd och lime på insidan, året står också i lime. Den har linjal, snodd, lodräta dagar, bara lite fakta, rena sidor längst bak för anteckningar och en plastficka. Jag är kär. Det blir dagens projekt. Att inreda. Det får bli en svart penna. Dagen är gjord. Men min lilla shoppingrunda på Åhlle slutade inte så. Jag gick runt lite (i ganska lugnt tempo då jag inte är riktigt fit for fight än) och hittade ett så himla sött linne i vitt. Jag provade men det övertygade mig inte. Så jag hängde tillbaka och då hängde det ett i grått i S, bara ett och det var mitt. Åh. Kunde det bli bättre? Jag återvände hem nöjd och glad men ganska trött, har inte gått så här mycket på en hel vecka...



Ja. Idag är det lördag och det betyder helg. För mig blir det inte så mycket helg eftersom det flyter på ganska mycket i stil med den gångna veckan. På måndag tänker jag i alla fall ta mig i kragen och ta mig till skolan. Vare sig halsen vill eller inte. Jag vill. Orkar itne vara sjuk längre. Tack.

Le åt dagen
Kristina

Kommentarer
Postat av: Anonym

tjenare, vet precis vilken kalender du pratar om, och du vet att jag verkligen vet hur viktiga kalendrar är! själv köpte jag min på akademibokhandeln, vit prydd med svart mönster, eftersom den hafde anteckningssidor, väldigt väl anpassad för livet på det norska västlandet!

många regnhälsningar från alex

2006-08-26 @ 13:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback