Håll i mig, jag ramlar

Okej. Nu ska jag sansa mig.

Ja, hej och välkomna.
Nej, goddag.
Nje, godkväll.
Nej! Det här är en bra dag. Även om de har skurit i min halsmandel och jag har legat i sängen och ja, allt har inte varit alltför trevligt. Men när mamma kom upp med min välskurna middagstallrik hade hon ett kuvert i handen. Inte vilket kuvert som helst. Utan från idrottsförvaltningen. Vad skulle jag få därifrån? När började jag idrotta eller varför ville någon mig något därifrån. Jag öppnade och hann inte ta ut innehållet förän jag såg. Det stod med feta bokstäver och ja, jag tappade andan, slutade kallprata med mamma och stirrade bara med gapande mun på det dataskrivna A4 jag hade i handen, eller okej, i kuvertet.
Jag citerar:

2006 års Ungdomsledarstipendium.


Gratulerar! Du har blivit utnämd till en av 2006 års ungdomsledarstipendiater.
Ärendet togs i Idrottsnämnden 2006-08-22.
Reservera Onsdagen den 15 november kl 17.30 i din almanacka.
Det blir middag med utdelning av stipendier i Stadshuskällaren.
Det kommer ett brev med mera information under oktober månad.


(Och sen datum och undertecknad osv...)
Om du är lite nyfiken kan du läsa vad det handlar om här.
Fatta chocken!
Jag är glad. Shit POMMES FRITTES VA COOLT! Lilla jag, har fått stipendium....!!! 10 000 kronor... Ujujuj...

Kristina heter jag och nu är jag väldigt glad

Kommentarer
Postat av: Annika

då är så BÄST!!! grattis grattis grattis

Postat av: Emma

Wow! Grattis! Det är ju superkul och det var ingen liten summa heller. Härligt.

2006-08-25 @ 10:21:47
URL: http://www.emsellen.blogspot.com
Postat av: Sara

grattis!! det förtjänar du! men GUD så mycket pengar!

2006-08-25 @ 19:35:40
URL: http://saraistheshit.blogg.se
Postat av: camilla

aaah din lilla nudelmupp!! ;)

kooom till skolan imorgon vi saknar dig nudel!

2006-08-27 @ 13:27:18
URL: http://cliche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback