Banangott

Till min stora förvåning när jag kom ner i köket för att ta en frukt fanns där bara äpplen och melon. Inget av dessa ville fresta mig för stunden så jag fick vara utan. Öppnade kylskåpet och såg bara massa pålägg, mjölk, blåbärssoppa, sylt osv, jag gjorde ändå ett sista försök med skafferiet för att hitta något att få i mig. Och där hittade jag det som nu fastnar i mina tänder, bananchips! Det står på förpackningen, nyttigt till frukost, gott till mellanmål eller som snacks. Och ja, jag är faktiskt berädd att hålla med.

Jag fick ett ryck och slängde ut hela min garderob. Rensade ut inte allt för mycket men en del och stoppade tillbaka allt igen. Det blev snyggt och ganska prydligt så det är väl bara vänta och se hur länge ordningen hade tänkt att hålla för denna gång. Ska försöka hålla ordning har jag lovat mig själv (i ett svagt ögonblick?). Så nu är rummet i ganska god ordning. Bara lite lampor som ska upp, nya gardiner och rullgardin, ett till sett nya lakan och lite svarta ramar på väggarna. Det blir topp.

Har just precis nu pratat med min brorsson på msn och han var borta hos någon där han hade webcam, han var glad och tyckte det var bra att jag fick se. Han gömde sig och grejade hela tiden. Så söt.

Imorgon ska jag alltså gå till skolan. Börja tvåan. Näst sista året i skolan. Sorgligt? Bra? Trevligt? Superskönt? Jag har ju de två åren att fundera över det. Men det känns inte alls betungande att gå i skolan nu förtiden. Gymnasiet är så mycket roligare och trevligare än grundskolan. Och dessutom har jag världens bästa klass. Så nu ska jag tillbaka efter en sommar som har varit minst sagt händelserik och otroligt rolig.
Här kommer därför en liten snabbgenomgång:

- Helsingborg/Höganäs med Frida, på besök hos vår kära vän Linn. En fullständig tjejhelg med skratt, film, cyklande, promenader, bad, sol, studsmatta, mat mm.
- Midsommar hos Croner, mycket trevligt med massa, massa, massa frukt och god mat.
- Hemma i Enskede, inga måsten, dagen som den kom...
- Strömstad hos min gudmor. Mycket mat, sol och bad.
- Camp X, det stora seniorlägret som blev mycket lyckat trots att vi inte precis utnyttjade aktivitetstillfällerna. Vi sov, åt, badade, sjöng, lyssnade på musik, umgicks med massa folk och svängde våra lurviga på disco!
- Vässarö, mycket jobb, mycket slit, mycket skratt, mycket kärlek. Åh, alla borde få komma till Vässarö.
- Skåneresan med Frida och Towe. Lite crazy men roligt. Passade även här på att träffa Linn. Så fick sommarlovet sitt slut.

Om jag ska räkna med min fina böld i sommarlovet har jag inte bestämt än, så den får vara utanför. Ja, jag är nöjd med sommaren. Den har varit fin, riktigt fin och vädret kunde inte ha varit bättre. Så den här bilden får sammanfatta sommaren, jag och Dan i vattnet på Värmdö, så bra skulle man må jämt.

SOMMAR!


Jag har fortfarande det linne jag sov i på mig och mina randiga mysbyxor. Vet inte vad jag ska dömma av det, men jag tycker att jag har varit ganska effektiv ändå. Dusch, middag, lite dator kanske och sen hopp i säng, imorgon ska jag till skolan :)!!

Kristina heter jag och nu spelas One love med U2 på radion, tro det eller ej. Jag är glad, trots att bananchipsen är slut.

Kommentarer
Postat av: fetto

när one love spelades på form-lektionen fick jag himla svårt att koncentrera mig. jag kommer aldrig kunna uppskatta den låten. jag börjar garva så fort den näms.....................

2006-08-28 @ 13:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback