Smajly

Hej kära vänner.
Igår fick jag en kommentar till min text till skrivartävlingen som jag lagt upp här. Den löd:

"Hej! Hamnade på din sida av en slump. Tack för den vackra texten, den är underbar! Fortsätt skriva. "


Jag blev så himla glad. Det värmde mitt ganska vilsna fredagshumör. Ja, igår var det alltså fredag. Matte, historia och engelska. Sen skyndade vi iväg till Fresh för att köpa en sallad och sen sprang vi till slussen. Det var helt galet. Jag, Erik, Luia och  Croner sprang som bara den, Malin orkade inte hänga med så hon gick till tunnelbanan och kände sig vilsen när hon kom ner på perrongen och vi inte var där. Hon åkte till Slussen och skyndade till bussen, där Carl stod och blev helt stressad när inte vi andra var med. Malin trodde vi skulle stå där och skratta åt henne då. Carl ringde Erik och han skriker "Bussen har kommit!" vilket leder till att vi börjar springa ännu snabbare. Vi kommer ner till bussarna och bussdörren är stängd och den börjar rulla. Men dörrarna öppnas igen för oss, som tur var. Men vi har tappat Croner till vår stora förvåning! När bussen åker ser vi henne komma springade och hinner inte med. Vilket äventyr, Malin tyckte självklart det var himla dumt gjort av oss att springa men, men. Var skulle vi då? Jo, vi var påväg till Gustavsberg, för de som undrar vad vi gjorde av maten, var den väl omskakad när vi kom på bussen och vi åt den i raskt tempo där. Ja. Vi skulle få träffa Lisa Larsson, formgivaren som jobbat för Gustavsberg, en 75 årig tant som var världens sötaste. Man såg att hon verkligen brann för sitt jobb och älskade det mer än någoot annat. Det var jätteroligt att ha fått träffa henne. I vanliga fall ställer hon inte upp på visningar men för oss som första kulturklass på Värmdögymnasium tog hon sig allt tid :D.
På eftermiddagen åkte jag, Malin och Julia hem till Julia vars föräldrar är bortblåsta. Vi slappade tittade på OC, åt och fikade på Östermalm (Mocca blanco, mumsi).

Vad händer då den här underbara lördagen? Jo, jag har gått en jättefin skogspromenad med min finaste hund, har bollat lite med han och han har sprungit genom sin tunnel. Sen åt jag, mor och far lunch ute i solen och nu sitter jag här. Ska kolla klart och sen göra mig lite i ordning, duscha och så. Sen är det faktiskt så att Alexander Nejdemo är i Stockholm, helt roligt tycker jag och vi ska ses sen ikväll. :D.

Hoppas alla har världens bästa lördag och njuuuuuter av solen!
Puss och pill
Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback