Lov

Idag tänkte jag skriva om:

X -Vad tänker jag på?
X -Dissad av skåningen
X -Dissad av Ben
X -Ben 17 år
X -Fredagsbio
X -P som i panik
X -Lovet
X -Helgen
X -Min syster

Bara så alla vet, innan ni börjar läsa alltså.

Vi börjar med
P som i panik. Hennes blogg är ganska fasinerande. Nu har hon till och med lagt upp en bild på sig själv. Helt coolt. Jag läser den ungefär sådär varannan vecka. Lika intressant varenda gång. Läs och njut!
Sen då. I torsdags skulle jag ju träffa min vän från skåne efter jag hade varit hos Daniel. Han ringer mig och säger, du jag har ett viktigt möte inne i stan kvart över 5 och det kanske blir lite tajt om vi ska träffas innan... Ja, klockan var då halv 5. Det blev ju lite tajt och vi kunde inte ses. Han bad ungefär 11 gånger om ursäkt och sa att han kommer igen i maj, men då kanske vi inte kunde fika, för då kanske itne han tyckte om kaffe längre och det ena med det andra. Men okej. Hoppas det inte kommer alltför många förhinder i maj då. Annars så får vi väl ses på förbundsstämman :P. (Det förslaget tyckte han dock INTE om!!)
Igår fyllde Ben 17 år. Vi fixade presenter (boken "sex mm", en kondom och ett par stringisar), kladdkaka och ballonger och gick in på historielektionen och sjöng. Hon blev glad och jag med. En lyckad "grattning" absolut. Sen då, på kvällen trodde vi att vi skulle ha party med henne, men nej, hon skulle på någon middag hos en vän som också fyllde år och vi fick tyvärr inte följa med, men det fick Camilla. Jaha, lite dissade kände vi oss och Malin och jag åkte hem till mig, la oss på sängen och tänkte över livet. vad vi kom fram till vet jag inte riktigt, men det lädde till bio på kvällen, Babas bilar. Helt sjuk film alltså, men jag skrattade visst inte tillräckligt högt, "okej".
Min syster har snart skrivit klart sin C-uppsats, äntligen. Jag är så glad för hennes skull!
Helgen så. Idag har jag ingen aning vad jag ska ta mig till. Egentligen vill jag bara åka in till stan med någon trevlig person, sätta mig på ett fik och prata hela dagen lång, skratta och ha roligt ikväll och inte tänka på någonting annat. Hum. Imorgon ska jag i alla fall träffa min nudeligaste favoritvän Adam som är lite ledsen och fundersam. Vi ska prata och ha roligt, tänka på allt och ingenting liksom. Det brukar bli bra. (Och han ska få en present från München av mig, svinsöt grej, hihi).
Lovet. Jag ska vara hemma, vara med kompisar, ha roligt och bara vara. På måndag ska jag även klistra kuvert till Försmak och på torsdag åker hela familjen upp till landet.

Jag och Malin i Kungsan igår
jagäma


Alltså såhär va. Jag tycker jag har fått med ganska mycket av vad jag tänker på här och nu, men en grej som slog mig när jag låg i sängen och ränkte var. Ni kan ju tänka på det som dagens visdom från er vän:

Tänk vad ord kan luras, tänk vad ord kan bedra, tänk vad ord kan ljuga och tänk vad ord är bra.

Ha en jättebra lördag så ses vi någongång innan jul!
Puss och hej nudelgrej!
Kristina

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad snällt att du uppmärksammar min C-uppsats. men den är inte klar än. 2 dagars korrläsning, sen smådetaljer som ska fixas osv... men på torsdag är allt klart!

Postat av: b

Jag blir förvånad när du skriver att ni trodde att ni skulle ha party mde mig? Ni visste ju innan att jag inte skulle ha något?


Och det där med middagen, jag sa ju till er att det inte gick, och ni visste ju att jag inte kunde ta med någon.

2006-04-10 @ 15:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback