Borta bra men hemma bäst?

Vi börjar med idag.
Kallt och regnigt. Jag steg upp, åt frukost och gick till skolan. Var där i en timme och en kvart och sen var mina lektioner slut för dagen. Hem och ut med alla tre hundar. Hem - lunch. Och där befinner jag mig nu. I kalla Sverige.

Jag har varit i München. Det var helt jätteroligt! Jag vill vara där längre, iallafall några dagar till och sen komma hem till påsklovet, det skulle vara bra. Vi har verkligen haft svinkul. Ska sammanfatta lite kort.
Onsdag: Flygresa, stadtrundfart, mötte tyskarna, middag och kväll hemma, vi spelade spel.
Torsdag: Skoldag till 13. Jätteintressant att se hur det funkar där, sista lektionen vaar roligast. Ett gäng överintelligenta fjortisar som hade tyska. Lunch och sen shopping (2 skivor för min del). Bio - Brokeback Mountins, skitbra men skulle vilja ha fattat mer av vad de sa. Pizza Hut och hemgång.
Fredag: Dachau på förmiddagen, helt intressant men hemskt. (Det första koncentrationslägret om någon känner sig vilsen). Lite affärgång, hem, (jag tappade bort min tysk och fick åka ensam hem, himla krångligt blev det men jag hittade!) Utgång på kvällen, woooho.
Lördag:
Utflykt till Neuschweinsteig, ett slott som ser ut som i en saga, byggdes för Ludvig den 2 men färdigställdes aldrig efter hans död. Svincoolt slott. Lunch på en svinskum tysk resturang och rolig tågresa hem. Avskedsfest på kvällen. Först himla stelt men sen kom vi igång när vi började leka lekar och dansa Byersk folkdans. Lyckad avslutning absolut. 20 grader varmt på dagen!!!!!
Söndag: Fin frukost och sen hemfärd. Tråkigt att komma hem till skitväder.

Hoppas ni har fått er en liten uppfattning av hur himla roligt det är att resa bort under skoltid och skolan betalr flygbiljetten, helt underbart. På fredagskvällen somnade jag direkt jag kom hem med kläderna på, vaknade några timmar efter, märkte att det var svart i hela våningen, klädde om i raketfart och somnade igen. Sminkad och snygg på morgonen, hehe, ingen hit.. Shit pommes frittes..

Hoppas alla har haft en jättebra helg och längtar mycket till lovet nästa vecka, fyyyyyy vad skönt det ska bli!
Puss i pannan
Kristina

42872-18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback