Alexander Nejdemo

Hej.
Igår träffade jag min vän Alex. Det var roligt och jag tänkte berätta lite om när en Norrköpingsbo virrar omkring i storstaden. Kan tilläggas att vi träffades på en scoutkurs i höstas och har hållt kontakten, han var här på Luciafikat au´t ordnade och jag var på hans arrangemang i februari, nu var han även här igår för att han sitter i en arbetsgrupp för sv scoutrådet och passade på att träffa lilla mej. Så nu är det min tur att åka till landet nästa gång, om vi ska hålla på varannan gång sådär.
Alexander är en mycket pratsam person, han kan nog prata med allt och alla. Jag tror inte han skäms för någonting, han kan verkligen göra allting och har världens roligaste skratt så man börjar skratta för det. Han bränner 700 spänn på en kväll på krogen och springer över gatan där det inte finns något övergångsställe, man vet aldrig när det kan komma en bil liksom. Han har en väldigt stark vilja och har inga problem med att träffa nya människor. Hans charmigaste sida måste vara dialekten som verkligen inte går att sluta tänka på, haha, den är helt hum, hur ska jag uttrycka mig, mustig får bli ordet. När man träffar honom första gången kan jag tänka att man antingen helgillar honom eller tycker han är helt konstig. Han är en bra vän från Norrköping, det är roligt att känna folk från någon annanstans, helt enkelt. 

Från början då. Han ringde mig vid fem och sa att han var klar på rådet, så nu kunde vi ses. Vi bestämde ungefär halv 6 vid centralen någonstans. Han ringde punktligt vid halv 6 och lät lite vilsen men glad som vanligt. Jag beskrev för honom hur han skulle gå och han kom fram till att han måste ha varit himla långt ner eftersom han åkt så många rulltrappor för att komma ut i ljuset. Jag sa åt honom att följa skyltarna mot sergels torg vilket var ett litet problem ett tag men det löste sig. När han kom ut i verkligheten stannade han för att han inte såg mig och frågade i telefonen om jag såg honom, jag sa åt honom att titta efter min gröna vattenkansväska om han inte kände igen mig :P men jag såg honom och ja, så var mötet avklarat. Bland det första han sa var "Var är Mc Donalds?????", vi gick till första bästa men han tyckte det var för mycket folk så vi fick knalla vidare till den vid Hötorget. Han tyckte det var konstigt att så många satt på mcd vid den tiden och sa att hemma brukade han minsann vara ensam på mcd vid den här tiden. Nu kan det ju låta som att han är värsta fettot och äter pommes dagarna i ända, men Alex är typ världens smalaste och man känner sig helt tjock och pluffsig brevid honom om man tänker på det. Föresten så hade han köpt stuprörsjeans som han var mycket stolt över, nuuuu har det kommit till Norrköping, grattis :P.
Mat och glass, jag åt bara glass medans han lämnade sin för att den smält för mycket, shit pommes. Vi pratade om renovering på mcd och därför kom vi in på samtalsämnet Mc café som han visst hade hört om så dit styrde vår kos. Han var inte nöjd med sin äppelpaj han tog, för att den var kall och konstig. Men vi skrattade mycket, tog konsitga bilder och pratade om människor, typ alla som vi båda vet vilka det är, det var ju lite lustigt, hehe. Mitt i allt så ringde Daniel som hade tråkigt, därför pratade han ganska länge, han visste inte vad han skulle göra av kvällen och sa att han skulle ringa igen och säga hur han gjorde.
Alex och jag vandrade vidare, till centralen den här gången för att köpa tågbiljetter, men det gick itne att köpa förän en timme i förväg. Det var ju oturligt tyckte vi och gick tillbaks till ett café vi hade sett. Hehe, ingen brist på kakor :P. Men just det, först gick vi in på en mcd för att gå på toaletten. Under kvällens lopp besökte vi alltså 4 olika mcs plus mc café. Shit pommes.
Vi fikade igen och pratade om hans killar och mina tjejer, eller nej, tvätom, och planerade min nästa tripp till Norrköping. Det blev första helgen när skolan slutat. Coolt. Jag på vifft i Norrköping, skjyssta bananer liksom. Vi pratde även om kompisar, hans vänner blev hans kusin, hans bästis och en annan vän, och jag. Vilken merit liksom, Hej jag är en av Nejdemos kompisar. Om jag ska vara ärlig tror jag att han har några fler men man vet ju aldrig...
Ja, snart blev klockan 10 över nio och vi återvände till centralen för att köpa biljetter och åka hemmåt. Han pratade engelska när han skulle köpa biljetter, hehe. Han som sålde pratade dock svenska tillbaks för att det lät inte riktigt engelskt när han sa Norrköping, typ "van ticket tou Nooooooorrrrrrköping"  Men kul var det. Hehe, vid ett "phonehousestånd" tog vi lite posbilder och satte oss på en bänk för att ha något att göra de sista tio minuterna. Rätt snart ropade de ut att tåget stod inne på perrongen och vi gick dit. Där var en tjej som började prata med Alex "haha, sådär har du varit sen du var liten, hehhehe, vad är det du heter nu igen? Alex......" Ja, kul jul. Hehe. Jo, justdet, när vi gick till perrongen sa han till mig "Tänk om jag chockar dig med en tungkyss nu." Jaha, tänkte jag varför skulle han göra det som i värsta filmen, men han bestämde sig ganska snabbt för att inte göra det. Bra tyckte jag, för det känns faktiskt bra att ha några killkompisar som man inte hånglat med, hehe. Kram och hejdå och kram och hejdå igen. 
En bra kväll.

Sen kom jag hem till mamma som säger att jag måste komma och kolla på super size me, vilket jag gör tills telefonen ringer, Daniel som vill be om förlåtelse för att han inte har ringt. Samtalet i korthet "Förlåt förlåt förlåt, jag älskar dig nu vill Adam prata Puss hej" Tänk vad det är bra att jag har honom. Daniel Larsson. Han är så himla bra. Sen fick jag prata med Adam som var bakis efter första gången och ja, vi pratde lite om livet och sen puss hej vi ses på måndag.
Jag gick och la mig typ vid tolv när jag bråkat färdigt med mamma. Efter den där filmen tyckte hon nämligen att jag skulle sluta dricka juice på morgonen för att det inte var bra... Jag blev arg och trött och orkade inte diskutera och gick upp på mitt rum. Ibland känns det ju bara jobbigt att vara hemma och man vill bara vara för sig själv.

Oj, vad långt jag har skrivit nu, det får räcka för nu.
Hoppas alla får en jättebra lördag, jag ska plugga med Malin och Julia, kul jul, vi ska hålla i en lektion på tisdag, lyckat.
Puss på alla! (Idag är jag glad, och jag ska få en ipod från min gudmors dotter :D)
Kristina

Kommentarer
Postat av: Annika

Dina inlägg börjar likna Ps. Långt som satan. Så du har hånglat med daniel larsson?
Och du! Filmen heter super size me! (inte meal...)

Puss och pill

Postat av: Kristina

Karin! Det är faktiskt andra som läser här! Inte bara du... Ersan det är mycket du inte vet om mig...

2006-04-24 @ 20:27:35
URL: http://tussilago.blogg.se
Postat av: Karin

Du kan ta bort kommentarer om du tycker att de är för privata. Deleta på bara!

2006-04-25 @ 12:00:14
URL: http://lacookie.blogg.se
Postat av: Daniel Larsson

:D sööt du e!!
(och nej!! vi har inte hånglat)
puss

2006-04-27 @ 19:10:20
Postat av: Linnea

Vilken daniel larsson talar vi om?
Skådisen?

2006-05-24 @ 00:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback